سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سقف کناف

طراحی سقف کناف

طراحی سقف کناف یکی از بهترین مواردی است که در زیبایی منزل نقش به سزایی را ایفا میکند و امروزه از سقف های دکوراتیو پرکاربرد میباشد. سقف کناف یا همان سقف کاذب مانند سقف دوم است، که 30 الی 50 سانتی متر در زیر سقف موجود قرار می گیرد که برخلاف سقف اصلی وظیفه ی حمل و انتقال بارهای مرده و زنده و انتقال آن ها به ستون ها و دیوار ها را انجام نمیدهد ومعمولا برای زیبایی،پوشش کانال های کولر،لوله های آب فاضلاب بطور کل کانال های تاسیساتی،جلوگیری از انتقال صدا و …استفاده می شود.

 

طراحی سقف کناف?

طراحی سقف کناف

 

فواید استفاده از طراحی سقف کناف یا کاذب

1- سقف کاذب باعث کاهش انتقال حرارت بین فضای داخلی و خارجی ساختمان میشود

جنس و طراحی سقف کاذب

طراحی سقف کناف را می توان با مواد زیادی مانند چوب، گچ، شیشه‌، فلزات رنگین،آلومینیوم،آهن،پی‌وی‌سی،ورق‌های فلزی روکش‌دارو کامپوزیت انجام داد.
طراحی و ساخت سقف کناف به دو شکل انجام میگیرد:دائم و موقت. اگر طراحی سقف های کناف و نصب آن ها به شکلی باشد که دیگر به سقف اصلی دسترسی وجود نداشته باشد یعنی از نوع دائم میباشد و در صورتیکه شما به فضای بین سقف اصلی و سقف کنافتان دسترسی داشته باشد از نوع موقت میباشد که در این نوع میتوانید به راحتی سقف را تعمیر کنید.که این مورد بسیار مهم است چراکه ممکن است سقف ها در طول زمان نیاز به تعمیر داشته باشند.

 

طراحی سقف کناف?

طراحی سقف کناف

انواع سقف کاذب

1. سقف کاذب انواع مختلفی در ایران دارد که شامل این موارد میشود:

 

طراحی سقف کناف?

طراحی سقف کناف

سقف کاذب آکوستیکی

این نوع سقف ها زیبایی خاصی دارند و معمولا به عنوان عایق صدا در مکان هایی مثل سینما،تئاتر،استودیو های صدا،سالن های سخنرانی و… استفاده میشود.جنس آن نیز از ورق های آزبست،پشم شیشه و چوب پنبه میباشد که روی آن را با رنگ سفید میپوشانند.

سقف کاذب رابیتس

این نوع سقف ها به آویزهایی که به سقف اصلی متصل است نصب میگردند و ارتفاع آنها به اندازه ی مرتفع ترین کانال تاسیساتی که از سقف اصلی رد شده است میباشد.

سقف کاذب آلومینیومی

این نوع سقف ها همانطور که از نامش پیداست از تایل های آلومینیومی مربع یا مستطیلی شکل درست شده است که به علت زیبایی و جلا و سبکی آن میتوان در ادارت،رستوران ها، بیمارستانها، آزمایشگاه ها، سالن های ورزشی، سالن های نمایشی، آمفی تئاتر ها و…استفاده کرد.

 قیمت طراحی سقف کناف

نام “کناف” در واقع یک برند تجاری برای پنل های گچی می باشد که توسط یک خانواده آلمانی با همین نام برای اولین بار تهیه و تولید گردید و به علت مزایای فراوانی که نسبت به مصالح پرهزینه ی قبلی داشت به مرور زمان تولید آن گسترش پیدا کرده است و در چند سال اخیر در ایران نیز تحت عنوان کناف تولید میشود که نقش بسزایی در تحول طراحی داخلی داشته است. بنابراین نام کناف در اصل یک نام تجاری برای صفحات و ورق های گچی میباشد که جهت استفاده در سیستم ساخت و ساز خشک (بدون استفاده از آب) بکار میرود.

 

طراحی سقف کناف?

طراحی سقف کناف

سقف کناف یکپارچه

در این سبک، طراحی سقف کناف با مشخص

ات فنی و استاندارد تهیه و آماده می‌شوند. زیر ساخت این سبک از کناف کاری با استفاده از زیرسازی فولادی انجام می‌شود و بعد از آن صفحات کناف با استفاده از پیچ و مهره روی زیرسازی فولادی محکم شده و مراحل کناف کاری به پایان می‌رسد. بعد از این مرحله، کار درزگیری و بتونه کاری سقف برای ایجاد سطحی مسطح و قابل رنگ آمیزی آغاز می‌شود.لازم به ذکر است که این سبک از کناف کاری سرعت بیشتری نسبت به نوع دوم آن دارد؛ زیرا به محض خشک شدن بتونه می‌توان عملیات رنگ آمیزی را شروع کرد. از مزایای دیگر این طرح امکان دسترسی آسان به تأسیسات الکتریکی میباشد.

سقف کناف مشبک

در طراحی سقف کناف مشبک از شبکه ی سازه های سپری و همچنین تایل‌های گچی و پوشالی برای آماده سازی سقف‌های مشبک کناف استفاده میشود.این تایل‌ها درون آویزهای مخصوصی که به صورت زیرسازی به به سقف متصل شده اند قرار میگیرد.در ابتدا آویزها و سپس تایل‌ها درون شبکه‌های از پیش ساخته شده روی سقف قرار می‌گیرند.یکی از مزایای این نوع از سقف ها قابلیت دسترسی به تاسیسات درون آن و تنظیم ارتفاع آن تا سقف اصلی میباشد..

ابعاد پانل های گچی

پانل های گچی در ضخامت های مختلف تولید میشود که میتوان گفت هرکدام از آنها دارای کاربرد خاصی است. تایل های گچی در ابعاد 120×240 و با ضخامت‌های مختلف 6 میلیمتر تا 18 میلیمتر و بالاتر ساخته می‌شود.

 

طراحی سقف کناف?

طراحی سقف کناف

مدل طراحی سقف کناف

در ایران معمولا طراحی سقف کناف در منازل به دو مدل کلاسیک و مدرن اجرا میشود که بسته به سلیقه و ترجیح هر شخص دارای مدل های بسیار زیاد و متنوعی میباشد که در کنار نورپردازی و اختلاف ارتفاع های جذاب،فضایی بسیار خاص در منزلتان بوجود میاورد که شما را از زحمت هرگونه دکوراسیون پرهزینه راحت میکند.

در سبک کلاسیک معمولا از اشکال دایره ای و با انعطاف و انحنای بیشتر و شلوغ تر استفاده میشود که اصالت و زیبایی خاصی به فضا میبخشد و ترجیح این سبک بستگی به سبک مبلمان و رنگ های استفاده شده در سالن منزلتان دارد.چرا که همه چیز باید در هماهنگی با یکدیگر باشند.در سبک مدرن بیشتر از اشکال مستطیلی،مربعی و با خطوط صاف و گوشه های تیز و ساده تر استفاده میشود که معمولا در این نوع طراحی در امتداد خطوط سقف روی دیوار نیز کناف کاری میشود که دیدی بسیار مدرن و شیک به فضا میدهد.

نورپردازی سقف کناف

یکی دیگر از ویژگی های خوب در طراحی سقف کناف،امکان ایجاد باکس های نور مخفی و زیباتر کردن فضا و بخشیدن جلوه ای متفاوت با نوع نورپردازی و رنگ آن میباشد.همچنین طراحی انعطاف و پیچیدگی های کناف سقف،با مسیر های نورپردازیست که خود را نشان میدهد.بنابر این کناف بستر بسیار مناسبی برای نورپردازی های خاص و جالب میباشد.

نورپردازی درون سقف کناف به چند شکل میتواند انجام گیرد از جمله انواع نور های نقطه ای که در سیستم کناف با اجرای گردبر با سایز های دلخواه اجرا میشود، انواع نور های خطی و لاینینگ که در کریدرهای نور مخفی کناف به اسانی قابل اجرا هستند که خیلی از این نور ها هم در غالب فلکسی درون کناف اجرا میشوند.

 

طراحی سقف کناف?

طراحی سقف کناف

برای نورپردازی طرح های کلاسیک بهتر است در مرکز از لوستر های کریستالی با شاخه های زیاد و همچنین رنگ های مهتابی وگرم استفاده کرد و برای طرح های مدرن از رنگ های سرد.انتخاب رنگ میتواند انتخاب مهمی باشد چراکه انتخاب رنگ های شاد و چذاب میتواند فضاهای خشک و سرد را به مکانی صمیمی تر و مفرح تر تبدیل کند.اما بطور کلی پیشنهاد میشود از رنگ های ملایم تر استفاده شود تا در طولانی مدت موجب خستگی دید نشود. همچنین در سبک مدرن بیشتر از لوسترهای مستطیلی ساده یا نوارهای ال ای دی مخفی و چراغ های ال ای دی توکار استفاده میشود.

بزرگ تر نشان دادن سالن با نورپردازی

برای بزرگ تر نشان دادن فضای سالن اگر از نورهایی که از مرکز به سمت بیرون ساطع میشود استفاده شود،باعث بزرگ تر دیده شدن فضا خواهد شد. در حالیکه نورهایی که از گوشه به سمت داخل میتابند فضا را کوتاه تر و کوچک تر نشان خواهند داد. همچنین در اتاق نشیمن حتما باید حداقل 3 گوشه از اتاق از روشنایی برخوردار باشد و اگر یک نور متمرکز روی وسیله ای خاص مثل تابلو یا یک مجسمه و گلدان بیفتد جلوه ی بسیار زیبایی میبخشد.

فراموش نشود که چراغ های ال ای دی بهترین گزینه برای استفاده در نورپردازی سقف کناف میباشد.چراکه این چراغ ها در کنار کم هزینه بودنشان انرژی بسیار کمی را مصرف میکند و با محیط زیست نیز سازگار میباشند و مهم تر از آن دارای دوام بسیار بالایی میباشند.همچنین چراغ های ال ای دی زمینه ی خوبی را برای اجرای ایده های خلاقانه و چشمگیر بر روی سقف کناف فراهم میکند.