سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

کولر گازی در فصول گرم سال و همراه با بالا رفتن دما و حرارت مورد نیاز واقع میشود. بعضا ما نیاز به تعمیر سرویس کولر گازی ال جی پیدا میکنیم. زیرا اگر نقصی در آن بوجود بیاید مجبوریم برای خنک کردن و متعادل ساختن دمای محیط حتما از کولر استفاده کنیم و مستلزم به تعمیر سرویس کولر گازی ال جی بشویم.

همانطور که از گذشته تاکنون باب بوده است کولر های آبی که با پمپ کار میکرد کاربرد زیادی بین افراد در فصل تابستان داشتند. اما امروزه کولر های گازی با مزایای بی نظیرشان جایگزین این نوع کولرها در بسیاری از محل ها اعم از خانه و محل کار شده اند و کولر های آبی محبوبیت خود را از دست داده اند.

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی? تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

 

کولر گازی چیست

کولر گازی وسیله ایست که با استفاده از فرآیند تبخیر مایع هوای گرم را از محیط جذب میکند و  آن را به هوای خنک تبدیل میکند. کولر گازی از اوپراتور، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط تشکیل شده که اوپراتور جذب هوای گرم را بر عهده دارد و سپس آن را به کمپرسور برای متراکم کردن گاز انتقال می دهد و سپس کندانسور گاز را خنک کرده و به بیرون انتقال می دهد.

کولر گازی با توجه به امکانات و درجه حرارتشان به طور کلی به دو دسته ی کولر گازی یک تکه پنجره ای یا پرتابل و کولر گازی دو تکه یا اسپلیت تقسیم می شود که در ادامه بیشتر راجب آنها بحث خواهد داشت.

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

قبل از تلاش برای تعمیر سرویس کولر گازی ال جی، باید جنبه های خاصی از روش تعمیر سرویس کولر گازی ال جی را بدانید. وقتی سیستم تهویه مطبوع شما دچار مشکل و نقصی میشود، بسیاری از مردم سعی می کنند خودشان را بدون درک کامل مفاهیم درگیر کار تعمیر کنند. با این وجود، ممکن است شما برخی اصول پایه ی تعمیر سرویس کولر گازی ال جی را درک کنید و انجام دهید،اما به هرحال تعمیر سرویس کولر گازی ال جی و سیستم های تهویه مطبوع (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) بهتر است به متخصصان واگذار شود.

فیزیک و طرز کار سرویس کولرگازی

تهویه مطبوع خانه یا دفتر کار با فیزیک ساده کار می کند و شامل دو واحد مجزا است: کندانسور و اواپراتور. در خازن، گاز فرتون تحت فشار قرار می گیرد و سپس از طریق یک مبدل حرارتی عبور می کند، گرما را از گاز جدا می کند و آن را به یک مایع تبدیل می کند. سپس آن را از طریق شیر گسترش به تبخیر کننده منتقل می کند؛ فرایند مایع به گاز گسترش می یابد و تبخیر می شود، گرمای پنهان مورد نیاز برای این امر از محیط زیست است که پس از آن خنک می شود (هوا خنک شده و سپس به داخل اتاق تزریق می شود)

 

هر دو اواپراتور و کندانسور واحدهای مهر و موم شده اند و شما نمی توانید تعمیر سرویس کولر گازی ال جی خود را به تنهایی انجام دهید: شما باید با یک غرد حرفه ای و آموزش دیده تماس بگیرید. آنچه شما می توانید انجام دهید تمیز کردن فیلتر کولر گازی میباشد.

 

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی? تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

 

تمیز کردن فیلتر کولر گازی

برای اینکار ابتدا  از خاموش بودن کولر گازی مطمئن شوید.سپس در حالییکه دو طرف کولر گازی را گرفته اید،پنل جلوی کولر گازی را باز کنید. بعد از باز کردن قسمت جلوی فیلتر، حالا به آرامی و با احتیاط کل فیلتر را باز کنید. بعد از بازکردن آن زیر آب و به کمک یک برس نرم، فیلتر ها را بشویید.بعد از اینکه از خشک شدن فیلتر ها مطمئن شدید آنها را سر جای خودشان باز گردانید. برای جا زدن فیلترها ابتدا قسمت عقب آن را جا بزنید و در نهایت قسمت جلو را.و در انتهای کار تعمیر سرویس کولر گازی ال جی، پنل جلوی کولر گازی را ببندید.

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

اکنون که می توانید احساس کنید مشکلاتی وجود دارد، بهترین  است که با کارشناسان تماس بگیرید. بهترین گزینه شما برای تعمیر سرویس کولر گازی ال جی تماس با همان فروشگاهی است که شما این تهویه هوا را از آنجا خریداری کرده اید تا تعمیر سرویس کولر گازی ال جی شما از طریق آنها به درست ترین نحو انجام شود. مزیت کمک گرفتن از نمایندگی کولر گازی، این است که ممکن است از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

اگر هنگام خرید کولر گازی شما دارای ضمانت طولانی مدت است و تهویه مطبوع شما هنوز تحت ضمانت است، نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای برای تعمیر آن نیست. اما اگر دوره ضمانت تهویه مطبوع تمام شده باشد، ممکن است مجبور شوید هزینه های مربوط به تعمیر سرویس کولر گازی ال جی را پرداخت کنید.

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی? تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

روشن نشدن کولر گازی

یکی از مشکلات عمده ی کولرگازی که تعمیر سرویس کولر گازی ال جی را ایجاب میکند روشن نشدن آن میباشد. که این میتواند دلایل مختلفی داشته باشد ممکن است به دلیل عدم وجود جریان برق در پریز این مشکل بوجود بیاید پس بهتر است جریان برق را چک کنید و از وجود آن اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از دلایل میتواند خراب بودن دوشاخه یا سیم رابط کولرگازی که وابسته به جریان برق است باشد.

یک مشکل دیگر که به دنبال همه ی این مشکلات میاید خراب بودن کلید اصلی کولر گازی میباشد. ممکن است در سیم بندی مدار اصلی قطعی و خرابی وجود داشته باشد که در این صورت باید اقدام به تعمیر سیم بندی های دستگاه بکنید. با اینکه این احتمال کم است اما ممکن است مشکل روشن نشدن کولرگازی به علت سوختن قطعات داخلی و برد دستگاه باشد که در این صورت نیاز به تعمیر سرویس کولر گازی ال جی توسط افراد متخصص و تعویض قطعه ی سوخته شده است.

خنک نکردن دستگاه

یکی  از عمده ترین دلایل خنک نکردن دستگاه و گرم بودن باد کولر گازی که ما را نیاز مند تعمیر سرویس کولر گازی ال جی میکند،آلوده شدن و گرفتگی فیلتر هوای کولر گازی با ضایعات و گرد و غبار موجود در هوا می باشد. کثیف شدن فیلتر های کولر گازی موجب عدم عبور جریبان هوا از آن شده و این گرفتگی باعث برفک زدن کویل های خنک کننده میشود.یکی دیگر از دلایل خنک نکردن میتواند کار نکردن فن و قطع بودن سیم آن باشد که در صورت نقص در فن برای تعمیر سرویس کولر گازی ال جی حتما با یک کارشناس تماس بگیرید.

گاهی ممکن است گاز کولر شما تمام شده باشد و با شارژ مجدد آن دوباره از باد خنک لذت ببرید.خراب شدن کمپرسور نیز میتواند ایجاد باد گرم بکند. مثلا هرز شدن پیچ پروانه خنک کننده ، خراب شدن رله، کم شدن جریان برق دریافتی و...گاهی خراب بودن ولوم میتواند باعث عدم تامین خنکای مورد نظر شما شود. از دیگر عوامل میتوان به خراب بودن اورلود، یخ زدن اپراتور و عمر کردن زیادی کولر گازی باشد که همگی نیازمند تعمیر سرویس کولر گازی ال جی میباشند.

سر و صدای زیاد کولر گازی

یکی از مشکلاتی که زیاد در رابطه با کولرهای گازی  پیش میاید و شما را نیازمند تعمیر سرویس کولر گازی ال جی میکند، ایجاد سر و صدا توسط آنهاست. یکی از دلایل ساده ی آن میتواند عدم تراز بودن دستگاه باشد. در برخی مواقع شکسته شدن تیغه های فن میتواند موجب ایجاد سر و صدا شود.یکی دیگر از دلایل سر و صدای کولر گازی می تواند به علت درست بسته نشدن درب جلوی پنل کولر گازی باشد. همچنین امکان دارد مهره ها یا پایه های پنل خارجی کولر گازی شل شده باشند و هنگام کار کردن دستگاه ایجاد سر و صدا بکند.

 

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی? تعمیر سرویس کولر گازی ال جی[/caption]

 

آبریزی کولر گازی

یکی دیگر از دلایلی که تعمیر سرویس کولر گازی ال جی را ایجاب میکند،ریزش آب از پنل داخلی کولر گازی است که این مشکل در واقع نشانه مسدود شدن راه آب خروجی کولر گازی است. کولر گازی باید در محیط بسته و سرپوشیده و همچنین بسیار تراز نصب شود. گرفتگی لوله ی درین به علت گرد و غبار و کثیفی نیز میتواند مانع از خروج آب و در نهایت پس دادن آن از پنل شود.

درصورتیکه گاز در سیستم کم باشد،اوپراتور یخ میزند و یخ ها به بیرون پرت میشوند. و همین ذوب شدن یخ ها موجب سرریز شدن و چکه کردن آب میشود.همچنین در فصل زمستان که دمای بیرون سرد میباشد ممکن است آب کمتر تبخیر شود و آب اضافی از دستگاه به بیرون نشت کند.

برفک زدن کولر گازی

یکی دیگر از معلولات شایع در تعمیر سرویس کولر گازی ال جی برفک زدن و یخ زدن آن میباشد.گاهی کمبود گاز موجب یخ زدگی و برفک زدن سیستم میشود. در برخی موارد هم همانطور که در بیشتر مشکلات نقش داشت، مشکل میتواند کثیف بودن کولر گازی باشد که با شستن و تمیز کردن آن ممکن است مشکل برطرف شود.

در صورت مسدود شدن لوله های کولر گازی و یا قطعاتی نظیر شیر برقی و لوله های ارتباطی ممکن است دستگاه دچار برفک زدن شود.  بعد از خاموش شدن ،آب شدن یخ،نشتی به دنبال خواهد داشت که در این صورت کولر گازی را ریست نکنید. اگر تمیز کردن فیلترها کمک نکرد کولر را تا حل مشکل روشن نکنید.

 

تعمیر سرویس کولر گازی ال جی? تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

 

هزینه ی تعمیر سرویس کولر گازی ال جی

گاهی تعمیر سرویس کولر گازی ال جی حقیقتا امری است که شما باید آن را به افراد کارشناس و متخصص بسپارید تا از خطرات و مشکلات بعدی پیشگیری کنید. گاهی هم میتوانید برای کنترل هزینه ها یکسری کارها و تعمیرات ساده را خودتان به عهده بگیرید.چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید خودتان انجام دهید.

مثلا تغییر فیلتر ها و تمیز کردن قسمت هایی که دسترسی به آنها آسان است.در صورتیکه سرویس کولر گازی شما دارای ضمانت نامه ی معتبر است شما میتوانید با نمایندگی های آن تماس بگیرید تا در هزینه ی تعمیرات صرفه جویی کرده باشید. همچنین از اینکه افرادی که برای تعمیر مراجعه کرده اند دارای علم و تخصص کافی هستند مطمئن شوید.