سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوادکوپتر

کوادکوپتر

 

کوادکوپتر  پرنده بدون سرنشین هستند. ما در مورد پرنده بدون سرنشین برای استفاده غیر نظامی صحبت خواهیم کرد که معمولاً شکلی از کوادکوپتر در بر می گیرند. کوادکوپتر دارای چهار پروانه در چهارچوب گوشه های مربع H یا X شکل خود می باشند. کوادکوپتر بسیار پایدار و قابل مانور هستند. همه آنها دارای چهار موتور و پروانه و یک ژیروسکوپ برای اندازه گیری موقعیت هستند، که این امکان را فراهم می کنند که کوادکوپتر به طور خودکار سرعت هر یک از پروانه ها را تغییر دهند تا در حالت معلق بمانند و پرواز را پایدار نگه دارند.

 

راهنمای خرید کوادکوپتر

سه دسته اصلی کوادکوپتر وجود دارد که ما در مورد آنها بحث خواهیم کرد. همه آنها دارای قابلیت های مختلفی هستند و برای دستیابی به اهداف مختلف مناسب می باشند.

 

 

 

کوادکوپتر ویژه مبتدیان :

این کوادکوپتر مقرون به صرفه هستند و دارای محدوده ها و زمان های پرواز کوتاه تری هستند. این پرنده ها به راحتی پرواز می کنند و به صورت با دوام ساخته می شوند تا بتوانند به راحتی تصادفات جزئی را تحمل نمایند. همچنین، خرید قطعات یدکی برای آنها با قیمت پایین، امکان پذیر می باشد.

 

کوادکوپتر برای سرگرمی :

این کوادکوپتر نیز مقرون به صرفه و با دوام هستند، اما اغلب دارای ویژگی های پیشرفته ای هستند که با هدف استفاده توسط کاربران با تجربه بیشتر تولید می شوند. این پرنده ها  ممکن است دارای دوربین های تخصصی تر، محدوده های پرواز طولانی تر و یا سایر ویژگی هایی باشند که آنها را برای استفاده های تفریحی ایده آل می کند، اما تولید آنها بر مبنای چهار فاکتور اساسی آغاز می شود.

 

کوادکوپتر حرفه ای و نیمه حرفه ای / دارای دوربین :

کوادکوپترهای گرانقیمت با ویژگی های پیشرفته ای هستند که امکان تهیه فیلم های و عکس های شگفت انگیز را فراهم می کنند. این هواپیماها به  دوربین های با کیفیت بالا مجهز هستند و اغلب از سیستم ردیابی GPS استفاده می کنند، که اجازه می دهد تا ویژگی  به شکل بهتر و آسان تر فراهم شود و پیدا کردن آنها را در هنگام گم شدن آسان می نماید.

کوادکوپترهای ریس مخصوص شرکت در مسابقه :

این پرنده ها برای استفاده از سرعت آنها ساخته شده اند. پیشرفته ترین این پرنده ها می توانند در حالت شیرجه زدن دارای سرعت 90 کیلومتر بر ساعت باشند. این کوادکوپترها از یک دوربین مخصوص دید اول شخص استفاده می کنند تا این امکان را برای شما فراهم کنند که پرنده را مانند اینکه در داخل آن هستید، به پرواز دربیاورید. این ها اغلب در مسابقات به صورت رقابتی پرواز می کنند.

 

 

ملاحظات مهم برای مبتدیان

– کوادکوپترهای ارزانتر، دوربین های خوب و یا دارای ویژگی های بسیار ندارند. شما باید برای پرنده هایی با ویژگی های بهتر، مبلغ بیشتری بپردازید، اما قبل از اینکه بر روی کوادکوپترهای پیشرفته تر سرمایه گذاری کنید، صبور باشید و تجربه پرواز را با پرنده های ارزان تر بدست بیاورید.

– لطفاً به یاد داشته باشید که هر گز کوادکوپتر خود را از خط دید خود خارج نکنید. همیشه افرادی که برای بار یک کوادکوپتر را به پرواز در می آورند، می خواهند این موضوع را امتحان کنند، اما شما نمی توانید هر مانعی را ببینید، مگر اینکه آن را با چشمان خود مشاهده نمایید.

 

 

چه نوع کوادکوپتری را بخرم؟

همانند هر چیز دیگری، این موضوع بستگی به استفاده در نظر گرفته شده دارد. افرادی که در مورد پرواز وسایل پرنده تصوراتی دارند، باید ابتدا به سرمایه گذاری خود به عنوان یک ابزار توجه کنند. در اغلب موارد، این انتخاب به نوع دوربین (دوربین ها) و سیستم های هدایت کننده که پرنده از آنها پشتیبانی می کند، و همچنین ویژگی هایی که سیستم کنترل پرواز فراهم می کند، بستگی دارد؛ به عنوان مثال، اکثر هواپیماهای مبتنی بر GPS می توانند به طور خودکار به خانه بازگردند. با این حال، همه مدلها نمی توانند یک سوژه متحرک را بوسیله  قفل شدن بر آن سوژه ردیابی کنند. کاربردهای خود را در مورد هواپیمای بدون سرنشین در نظر بگیرید و به دنبال مجموعه ای از ویژگی های مناسب در این مورد باشید. افراد زیر 14 سال باید یک کوادکوپتر ساده تر انتخاب کنند تا تمرینات لازم را در این مورد انجام دهند. این پرنده ممکن است مانند اسباب بازی های بچه ها به نظر برسد، اما اصول اولیه پرواز در همه آنها یکسان می باشد. به علاوه، اگر شما یک سقوط مخرب وسیله پرنده خود را تجربه کنید، پول زیادی را از دست نمی دهید. به این نکته توجه کنید که هر چه هواپیما کوچکتر و سبک تر شود، خطر کمتری در این مورد وجود دارد که در هنگام بروز یک برخورد باعث آسیب دیدن پرنده و یا آسیب رساندن به فردی شود.