سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماشین کنترلی

ماشین کنترلی 

اینها بعضی از بزرگترین برند ها برای انتخاب و خرید یک ماشین کنترلی RC از سوی خریدار می باشند . من می دانم که تعداد زیادی از این شرکت های تولید کننده وجود دارد اما به نظر می رسد برندهای های زیر مشهورترین آنها می باشند :

 

تراکزاس (TRAXXAS)

ماشین کنترلی تراکزاس ، بسیار سریع ، با دوام و دارای کیفیت بالایی هستند . شما اگر یکی از این ماشین ها را بخرید ، آنها به ندرت نیاز به تعویض قطعات شکسته یا فرسوده دارند . با این حال ، قیمت این اتومبیل ها و کامیون ها از حدود 5 میلیون تومان شروع می شوند و دارای خدمات و قطعات یدکی با هزینه بالایی میباشند .

 

اچ پی آی (HPI)

ماشین های رادیوکنترل HPI خیلی مشهور نیستند ، و عمدتاً به این دلیل است که آنها مانند ماشین های تراکزاس گران قیمت هستند و همه کاربران توانایی خرید و استفاده از آنها را ندارند . ماشین های HPI همانند تراکزاس قطعات و خدمات گران قیمتی دارند و برای یک تفریح ارزان مناسب نیستند .

 

تامیا (Tamiya)

تامیا، نام تجاری این ماشین کنترلی کلاسیک است . این تولید کننده ها بیش از 30 سال است که ماشین های خوبی تولید کرده اند . قیمت این ماشین ها از حدود
5 میلیون تومان شروع می شود ، اما آنها به طور معقولی دارای سرعتی کمتر از برندهای دیگر با این قیمت هستند ، که بدلیل طراحی های با فناوری پایین و با طراحی کلاسیک است و مورد قبول تمام کاربران نیستند .

 

استریت (Street)

این ماشین های خیابانی دارای اندازه متوسط می باشند . این اتومبیل ها سریع ترین و بهترین نوع ماشین کنترلی برای حرکت بر روی سطوح مسطح و صاف هستند . اگر به دنبال رانندگی در حیاط خلوت منزل خود هستید و یا دوست دارید با ماشینی با قدرت بیشتر حرکت کنید ، از این نوع ماشین نخرید .

 

دریفت (DRIFT)

ماشین های دارای مارک دریفت، مانند اتومبیل های جاده ای هستند، اما دارای لاستیک های نرم و صاف می باشند . شما می توانید با این ماشین در اطراف محیط خود گردش کنید و تقریباً همانند یک ماشین جاده ای سریع حرکت می کند . اگر شما با ماشین های معمولی راحت هستید ، اما دوست دارید سریع رانندگی کنید این ماشین را بخرید . با این حال رانندگی با این ماشین سخت است و به تمرین بسیار نیاز دارد .

 

بی اس دی (BSD)

 

ماشین های کنترلی این کمپانی ، یک مدل حد وسط بین ماشین های آفرود و ماشین های جاده ای هستند . این ماشین ها دومین رتبه از نظر سرعت را دارند ، ماشین های مدل باگی از برند BSD برای کسانی که نمی توانند تصمیم بگیرند که چه نوع ماشینی را می خواهند ، مناسب است ، زیرا آنها می توانند از این ماشین برای سرعت و آفرود استفاده کنند .

 

اچ بی ایکس (HBX)

ماشین های مدل HBX ، ماشین های افرود غول پیکری برای شما هستند . ماشین HBXدارای خرابی های بسیار کم و قطعات ارزان هستند ، این ماشین ها مناسب برای جنگل ، چمن ، برف ، حرکت در آب ، مسیر های باتلاقی ، صخره ها و مسیرهای ناهموار هستند ، و اگر می خواهید نهایت لذت را از ماشین خود ببرید از این ماشین ها تهیه کنید .

 

دبلیو ال تویز (WLtoys)

خارج از همه این موارد، ماشین های رادیوکنترل Wltoys پیشرفته و ارزان تر از بقیه ماشین ها هستند و نیاز به قطعات یدکی کم و سطح پایینی از تعمیر و نگهداری دارند و برای یک تفریح ارزان و با کیفیت متوسط مناسب هستند . شخصاً به شما بگویم که تنها در صورتی که نمی خواهید پول زیادی را صرف کنید ، ماشین WLtoys را خریداری کنید . این ماشین ها از 1 میلیتون تومان به بالا شروع می شوند و بیشتر قطعات آنها دارای کیفیت خوبی هستند .

حالا که شما مارک ها و انواع ماشین های کنترلی را می شناسید زمان آن فرا رسیده است که تصمیم بگیرید

می خواهید با نیروی برق و یا نیترو حرکت کنید . در اینجا برخی از مزایا و معایب هر یک از این موارد شرح داده می شود :

 

نیروی الکتریسیته

ارزانتر است

پاک است و تمیزکردن ندارد

نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد

در هر آب و هوایی قابل استفاده است

به طور کلی ماشین های الکتریکی دارای شتاب بیشتری می باشند

دارای زمان حرکت محدود می باشند

حداکثر 2 ساعت صبر برای شارژ مجدد باتری ماشین مورد نیاز است

 

نیروی نیترو

دارای زمان حرکت طولانی تر است

دارای صدای خوبی می باشد

خرید سوخت مورد نیاز می باشد

دارای بوی بد سوخت است

خرید این نوع ماشین ها گران تر است

قطعات و لوازم گران قیمت تری دارند

هزینه نگهداری بالاتری دارند