سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد کواد کوپتر چیست؟

کاربرد کواد کوپتر چیست؟

همان طور که احتمالا میدانید، بسیاری از کار افرینان در شرکت های خصوصی کوچک و یا شرکت های بزرگ خود از کواد کوپتر به خوبی استفاده می کنند. کاربرد کواد کوپتر  غیر نظامی به عنوان یک وسیله ارزان و مقرون به صرفه و قابل دسترس برای انجام بسیاری از کارها به سادگی قابل استفاده می باشد. از این وسیله اکنون به صورت گسترده استفاده می شود و کاربردهای فراوانی نیز دارد. در کارهایی مانند روزنامه نگاری و فیلمبرداری و عکس برداری و عکس هوایی همچنین در نمایش های ورزشی از کواد کوپتر استفاده می شود. در بازی های المپیک 2014 در بازی های زمستانی برای فیلمبرداری در اسکی و اسنوبورد از این وسیله استفاده کردند. گروه دیگر استفاده کنندگان روزنامه نگاران می باشند که برای جمع اوری فیلم و عکس از ان استفاده می کنند و حتی در اینده نزدیک برای پخش زنده استفاده می شود و همچنین این وسیله در عکس برداری هوایی نیز بسیار مورد پسند و جالب توجه است.

حمل و نقل و تحویل هوایی، در حالی که تحویل اجناس توسط هواپیماهای بدون سرنشین مقرون به صرفه نمی باشد از این رو شرکت های بزرگی مانند امازون و یو پی اس و دی اچ ال پتانسیل این را دارند که از کواد کوپتر برای ارائه بسته های کوچک خود و دارو و پیتزا و نوشیدنی و غیره در مدت بسیار کوتاه استفاده کنند.

 

مدیریت بلایای طبیعی

پس از یک فاجعه و بلای طبیعی یا انسانی یک وسیله بدون سرنشین مانند کواد کوپتر برای بازبینی و بررسی مناطق و مسائل و جمع اوری اطلاعات بسیار مناسب و قابل استفاده می باشد. کواد کوپتر ها می توانند بدون به خطر انداختن جان انسان به منطقه رفته و اطلاعات و خسارات وارد شده را نشان دهند. کوادکوپتر های مجهز به دوربین های پیشرفته و برد بالا و با کیفیت می تواند وارد محیط شده و مناطق را شناسایی کنند تا امداد رسانان بتوانند به راحتی و با خسارت کمتر به کمک بروند و منابع کمتری به هدر برود. همچنین اگر کواد کوپتر کوچکتر باشد بسیار کارامدتر و مفیدتر است و وسیله های  بزرگتر مانند بالون در برابر کواد کوپتر کاملا خطرناک و ناکارامد می باشد.

 

جستجو و نجات و بهداشت و درمان

با استفاده از سنسورهایی که برروی کواد کوپتر نصب می شود می توان به راحتی و با سرعت محل افراد گم شده را کشف کرد در شرایط خیلی سخت که زمان مهمترین عامل برای نجات است کواد کوپتر بسیار کارامد است و قابل استفاده می باشد. در شب و یا روز می توان به راحتی از ان ها استفاده کرد و همچنین برای فرستادن دارو و یا اب و غذا برای مصدومان و حادثه دیدگان میتوان بدون به خطر انداختن جان کسی از کواد کوپتر استفاده نمود و به خوبی ماموریت را انجام داد. این هواپیماهای کوچک بدون سرنشین به راحتی و بدون به خطر انداختن جان کسی به راحتی می توانند نجات دهنده باشند.

 

 

نقشه برداری جغرافیایی

کواد کوپتر می تواند بدون دشواری به مکان های نامناسب دسترسی داشته باشد و به در خطوط ساحلی و بالای کوه ها و هر جایی یک نقشه سه بعدی با وضوح بالا به ما بدهد. این تکنولوژی هم اکنون در دست علاقه مندان و متخصصان می باشد که ان ها را قادر می سازد تا به جمع اوری تصویر ها بپردازند.  بعضی از ان ها حتی از این تصاویر برای نقشه برداری جمعیت و برنامه اوپن استریت مپ استفاده میکنند. نقشه برداری جغرافیایی با استفاده از کواد کوپتر کی از کاربرد کواد کوپتر می باشد.

 

 بازرسی های ایمنی برای ساخت و ساز

 

کواد کوپتر می تواند با دسترسی سریع و بازرسی بصری تمامی جاهایی که قبل از شروع کار نیاز نیاز به بازرسی دارند مانند خطوط برق و خطوط لوله نفت و گاز و برج های انتقال و ساختمان ها و پل ها و توربین های بادی و غیره استفاده شوند و بازرسان با این دستگاه به خوبی مناطق را بررسی می کنند. همچنین با بررسی می توانند زیرساخت های بهتری بنا کنند و از نظر حرارتی و محیط آنجا را بررسی می کنند در این گونه مسائل نیز کواد کوپتر  کوچکتر بسیار مناسب تر می باشند و برای استفاده دارای بازدهی بیشتری هستند.

 

کشاورزی

همچنین در کشاورزی کواد کوپتر   بسیار مناسب هستند و می توان با استفاده از ان ها محصولات بیشتر و بهتری داشت و این بازدهی مناسب این وسیله می باشد سنسورهای کوادکوپتر به مادون قرمز می تواند برای سلامت محصول و زمین به کشاورز و باغبان کمک کند و همچنین می تواند از ان برای کود دادن و استفاده از حشره کش ها استفاده نماید. در نتیجه این کاربرد کوادکوپتر دخالت انسان و خطرات بهداشتی برای سلامت وی نیز کاهش می یابد.

 

 

نظارت بر حیات وحش

 

خشوت در حیات وحش یکی از عوامل ازار دهنده در ان می باشد. حضور کواد کوپتر  به عنوان یک بازدارنده در برابر شکارچیان غیر قانونی عمل کرده است. ان ها با کمک کواد کوپتر حیواناتی مانند شیر دریایی و خرگوش و ماهی ها را تحت نظارت دارند. ان ها همچنین با استفاده از سنسور های حرارتی در این مورد عملکرد بهتری را حاصل کرده اند.

 

اجرای قانون و گشت مرزی

 

کمک به نظارت جمعیت و امنیت عمومی و نظارت در صحنه های جنایی و فعالیت های مجرمانه و تحقیقات اتش نشانی و گشت مرزی و قاچاق و مهاجران و حمل مواد مخدر از جمله کارهایی است که با کواد کوپتر انجام می شود.

 

نظارت بر محل های ساخت و ساز

 

نظارت بر روی مکان هایی که در ان ساخت و ساز انجام می ود در طول ساخت و اتمام پروژه . عکس های هوایی و استفاده ان برای عکسبرداری و مقایسه و بررسی از جمله  ویژگی های استفاده از کوادکوپتر می باشد.

 

 

ردیابی طوفان

 

با ارسال کواد کوپتر به طوفان ها و گردبادها رفتار و مسیر ان ها را پیش بینی می کنند و از حوادث و عواقب ان پیش گیری می نمایند در این شرایط این وسیله بدون سرنشین بهترین وسیله برای استفاده می باشد که پارامترها را اندازه گیری می نماید وبه ما برای جلوگیری از اسیب ها کمک می کند.

 

 

سرگرمی

این وسیله همچنین می تواند یک سرگرمی بسیار لذت بخش در دورهمی ها باشد و می توان از ان برای ثبت لحظه ها و گرفتن عکس سلفی و فیلم استفاده نمود.
به طور مثال کواد کوپتر تلو یکی از شگفتی های سال 2018 میلادی است که از جانب کمپانی معروف DJI و شرکت intel طراحی و تولید و به تازگی از آن رونمایی شده است و یک سلفی هوایی ارزان قیمت با کارایی شگفت انگیز به شمار می‌ آید .

با توجه به علاقه و رشد سریع ویژگی و امکانات کواد کوپتر  به زودی از ان ها در زمینه های بیشتر دیگری نیز استفاده می شود با ایجاد سنسور های جدید و تکنولوژی ها بیشتر و پیشرفته تر و هچنین قدرت تحمل بار بیشتر می توانیم در طیف گسترده ای از کارها از ان استفاده کنیم و این می تواند بسیار موثر باشد. امیدواریم این مقاله به افزایش اطلاعات شما در رابطه با کواد کوپتر کمک کرده باشد .